w spokoju odrobić lekcje…
..zasięgnąć porady nauczyciela…
…przyjemnie spędzić czas wolny…
…uczestniczyć w różnych zajęciach…
...porozmawiać…
… lub po prostu odpocząć….
...przyjdź do nas!
Zobacz jak spędzamy czas!
GODZINY OTWARCIA ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Poniedziałek
6:30-10:45
11:30-16:00
Wtorek
6:30-10:35
11:30-16:00
Środa
6:30-16:00
Czwartek
6:30-16:00
Piątek
6:30-9:40
11:30-16:00
Wychowawcy:
p. Agnieszka Kaczmarczyk
p. Wioletta Kalinicz-Hirniak
p. Dorota Otto
CAŁOROCZNY PROJEKT WYCHOWAWCZY
„WZOROWY ŚWIETLIK”
2023/2024
I Edycja Konkursu
REGULAMIN KONKURSU
Projekt wychowawczy „WZOROWY ŚWIETLIK” skierowany jest do wszystkich dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej przy Szkole Podstawowej Nr 5 im. Jana III Sobieskiego w Szczecinku.
Celem konkursu jest:
- kształtowanie u wychowanków świetlicy postawy społeczno -moralnej (odpowiednie zachowanie w szkole i poza nią),
- tworzenie warunków sprzyjających harmonijnemu rozwojowi
psychicznemu dzieci,
- budowanie właściwych relacji koleżeńskich wśród wychowanków i przeciwdziałanie agresji - wskazywanie pozytywnych i negatywnych zachowań,
- współpraca z rodzicami i pedagogiem szkolnym.
Zachowania i postawy dzieci oceniane będą w następujących obszarach:
1. kultury osobistej,
2. relacji koleżeńskich,
3. prac porządkowych,
4. aktywności na zajęciach.
W każdym z powyższych obszarów dziecko otrzymuje odpowiednio jedną z wybranych gwiazdek:
Codzienna obserwacja każdego wychowanka świetlicy będzie podsumowana na koniec każdego tygodnia. Dzieci, które nazbierają najwięcej gwiazdek niebieskich i zielonych otrzymają dyplom wzorowego świetlika. W każdym miesiącu zostanie wyłoniony „Super Świetlik Miesiąca”, którego imię i nazwisko można będzie zobaczyć na tablicy.
Uczniowie zbierają gwiazdki do końca roku szkolnego. Pod koniec roku szkolnego gwiazdki zostaną podliczone i wymienione na nagrody.
Konkurs trwa cały rok szkolny.
Tablica motywacyjna „Wzorowego świetlika”
Wychowawcy świetlicy pod koniec każdego tygodnia wspólnie oceniają zachowanie uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej. Na tablicy motywacyjnej przyklejane są gwiazdki z odpowiednim do zachowania kolorem. Wychowawcy klas informowani są o ocenach z zachowania podopiecznych.
Skala ocen jest czterostopniowa, wyrażona kolorowymi gwiazdkami.
Uczeń:
- wykonuje wszystkie prośby i polecenia nauczyciela,
- stosuje formy grzecznościowe,
- jest miły, opiekuńczy, koleżeński,
- systematycznie sprząta po sobie,
- z dużym zaangażowaniem uczestniczy w zajęciach.
Uczeń:
- nas ogół wykonuje prośby i polecenia nauczyciela,
- panuje nad swoimi emocjami,
- nie zawsze potrafi opanować gniew, jednak umie dokonać oceny swojego zachowania,
- ma prawidłowe relacje w grupie rówieśniczej,
- sporadycznie zostawia nieporządek po sobie, jednak zwrócenie uwagi motywuje do przywrócenia porządku w miejscu zabawy,
- na ogół nie ma problemów z aktywnością na zajęciach, ale czasami potrzebuje zachęty w podejmowaniu różnorodnych działań.
Uczeń:
- lekceważy prośby i polecenia nauczyciela,
- ma problem z opanowaniem emocji (złości, gniewu),
- ma duże problemy z utrzymaniem porządku w sali, zwrócenie uwagi rzadko motywuje go do przywrócenia ładu,
- pomimo stosowania różnorodnych metod i form nie wykazuje chęci do uczestniczenia w organizowanych zajęciach.
Uczeń:
- całkowicie ignoruje prośby i polecenia nauczyciela,
- nie panuje nad swoimi emocjami (nie potrafi opanować złości i gniewu),
- jest powodem konfliktów rówieśniczych, bywa agresywny,
- ma duże problemy z utrzymaniem czystości w sali, po zwróceniu uwagi nie wykonuje czynności porządkowych,
- pomimo stosowania różnorodnych metod i form nie wykazuje chęci do uczestniczenia w organizowanych zajęciach.
Organizator konkursu:
Łucja Leoniak
Ewa Chylińska
Agnieszka Kaczmarczyk